»

שריפת קלוריות

שריפת קלוריות היא חלק מהותי וחיוני בפיזיולוגיה של גוף האדם. מעבר לכך, שריפת קלוריות נתפסת כחלק מהותי בתהליך הדיאטה. שכן, שריפת קלוריות מאפשרת לאדם לשרוף שומנים ולהפחית ממשקל גופו. לפיכך, אנשים המעוניינים לרזות באמצעות דיאטה תופסים את תהליך שריפת קלוריות בגוף כאמצעי חיוני על מנת לירידה במשקל.

המאמר הבא מבקש להבהיר את הקשר שבין דיאטה ותהליך שריפת קלוריות, כמו גם להבין כיצד פועל מנגנון שריפת הקלוריות ובאיזה מצב ניתן לשרוף כמות גבוהה יותר של קלוריות ושומנים.

אולם תחילה, נרצה להבין את המושג הבסיסי ביותר של תהליך שריפת קלוריות והוא: קלוריות.

מהי קלוריה ?

קלוריה היא למעשה יחידת מידה של אנרגית חום. כלומר זוהי כמות החום הדרושה לצורך העלאת הטמפרטורה של גרם מים אחד במעלה ובלחץ של אטמוספרה אחת. יחידת המידה של אנרגית חום מכונה ג'אול, כאשר ערכה של יחידה קלורית אחת שווה ל- 4.185 ~ ג'אול.

לדוגמא: שריפת גרם אחד של שומן שווה ל – 9 קלוריות, שריפת גרם אחד של סוכר שווה ל - 4.2 קלוריות, שריפת גרם אחד של חלבון שווה ל - 4.5 קלוריות.

בדיוק כשם שלכל יחידת מזון יש את הערך הקלורי שלה, כך גם לכל פעילות גופנית יש ערך שריפת קלוריות וכמובן שהכל תלוי במשקל הגוף (הכוונה לשריפת קלוריות בעת פעילות הגוף או במצב מנוחה).

למשל: בשינה האורכת עשר דקות במשקל גוף של 56 ערך שריפת קלוריות הנו:14. לעומת זאת בעת שטיפת הרצפה במשקל גוף זהה ניתן לשרוף 53 קלוריות.

אם כך, כיצד שורפים קלוריות ?

שריפת קלוריות יכולה להתבצע באמצעות שלושת הדרכים הבאות:

מהם טווחי שריפת שומן ?

טווחי שריפת השומן אלו הם הטווחים בהם גוף האדם מתחיל לשרוף קלוריות. הנוסחא הנכונה לטווח הנכון בו ניתן לשרוף קלוריות הוא כאשר דופק הלב המרבי הינו 220 פחות הגיל.

כיצד תוכלו לשרוף יותר קלוריות?

אם ברצונכם לשרוף יותר קלוריות במהלך הפעילות הגופנית עליכם לבצע פעילות גופנית בעצימות גבוהה, וכך לא רק שגופכם יוכל לשרוף יותר שומנים וקלוריות אלא גם לאחר הפעילות הגופנית (שנמשכה 20 דקות לפחות) הגוף ממשיך לשרוף קלוריות. לפיכך, מומלץ מאוד לאכול לאחר פעילות גופנית ולא טרם.

לסיכום, אם ברצונכם לתרום לתהליך ההרזיה ולדיאטה, עליכם לאזן בין כמות הקלוריות הנכנסת אל גופכם לבין כמות הקלוריות "היוצאת" מגופכם ולדעת איזו התנהלות תפיק שריפת קלוריות מירבית.

דיאטה בקלות