»
»

צירופי מזון

צירופי מזון הפכו לחלק עיקרי מחוקי התזונה הנכונה. צירופי מזון לקויים, מכבידים על פעילות העיכול, מערערים את תהליך פירוק המזון, וגורמים לריקבון שאריות המזון בקיבה ואגב כך להתפתחות של מחלות, פטריות, זיהומים ובקטריות. במאמר הבא, נסביר מהם צירופי מזון נכונים וכיצד צירופי מזון נכונים, עשויים לסייע לתהליך ההרזיה ולבריאות גופינו.

צירופי מזון, על שום מה?

בשל מגבלות פיזיולוגיות הקיימות בגוף האדם, גופינו מתקשה לעכל ביעילות ובקלות צירופי מזון מסוגים שונים. הרגלי התזונה הלקויים, הרווחים בחברה המערבית, מקשים על תהליך העיכול והפירוק של המזון בגופינו. שכן, כל ארוחה מורכבת מערב רב של סוגי מזון: חלבונים, פחמימות, עמילנים, ירקות ופירות, צירופי מזון, אשר אינם מספקים את הפלטפורמה הנכונה לעיכול יעיל ומהיר של המזון, עובדה המחבלת בתהליך העיכול הטבעי של הגוף, גורמת לפירוק חלקי של מזונות, וכתוצאה מכך, לריקבון שאריות המזון, שלא עוכלו או הופרשו החוצה מן הגוף. מצע, המעודד את התפתחותן של בקטריות, זיהומים, חיידקים ומחלות. מלבד העובדה הבריאותית, צירופי מזון נכונים מגבירים את תהליך חילוף החומרים בגוף וגורמים להרזיה. לפיכך, מומלץ לשמור על צירופי מזון נכונים, ולהתחשב בארבעת הפרמטרים הבאים:

אילו קבוצות מזון ישנן?

אנו מבחינים בחמש קבוצות עיקריות של מזון: חלבונים, עמילנים, פירות, ירקות וקטניות. בכדי לסגל אורח חיים בריא הנשען על דיאטה נכונה, עלינו להקפיד על צירופי מזון נכונים בין חמשת קבוצות המזון הללו.

מהם צירופי מזון נכונים?

אם כך, צירופי מזון נכונים, הם צירופים המתחשבים בפרמטרים השונים כגון: סוג המזון (פחמימות, חלבונים, עמילנים, קטניות, ירקות או פירות), זמני עיכול, חומציות המזון, חומציות הדם, ואנזימי העיכול.

דוגמאות של צירופי מזון נכונים:

צירופי מזון אסורים:

דוגמאות של צירופי מזון לא נכונים:

לסיכום, על מנת ליישם אורח חיים בריא, חשוב להקפיד על תזונה נכונה הנשענת על צירופי מזון נכונים, שמטרתם להטיב עם תהליך העיכול ולסייע לקיבה. לפיכך, יש להקדיש זמן ומחשבה לפני הארוחה ולשקול צירופי מזון נכונים.

דיאטה בקלות