»
»

סופגניות בריאות

חג חנוכה לא חייב תמיד להיות כל כך משמין, תתפלאו אבל אפשר לאכול סופגניות לחנוכה ללא חשש תמידי לפריזורה, למדדי הכולסטרול הגבוהים, הסוכר והשומן בדם, כל שעליכם לעשות הוא לאכול סופגניות בריאות.

במדריך הבא, תוכלו למצוא את כל הטיפים הנחוצים לכם בכדי לעבור את חג החנוכה הקרב ובא בשלום, על ידי אכילת סופגניות בריאות לחנוכה.

מהי סופגניה בריאה?

ייתכן והמושג סופגנייה בריאה ישמע לכם מעט אירוני, שכן אחרי הכל, מדובר במאכל שכל כולו שמן, בצק, שומן, שמרים וסוכר, אולם תתפלאו הדור השלישי של סופגניות חנוכה התאים את עצמו לטרנד הבריאות העולמי ומשתדל להיות יותר ויותר בריא. כיצד, אתם שואלים? ובכן הכל טמון בחומרי הגלם, באופן הכנת סופגניות ובערכן הקלורי.

אופן הכנת סופגניות – טריק נוסף להכנת סופגינות בריאות הוא לוותר על הליך הטיגון בשמן עמוק ולהמירו בהליך אפייה עם משיחה קלה של חמאהשמן לפני ההגשה לתחושת הפינוק.

באופן כללי, צריך לשאוף לכך שהסופגניות תהיינה עשויות מחומרים טבעיים, משומנים בריאים עם סיבים תזונתיים וכמה שפחות שמן, סוכר ובצק.

סופגניות קלוריות

סופגניות מסורתיות, הספוגות בשמן מחומצן, סוכר, שומנים רוויים, קמח דביק, פחמימות, כולסטרול וחלבונים לרוב מכילות בין 700 ל – 800 קלוריות, שהם שווי ערך ל – ארוחה בשרית משביעה הכוללת גם קינוח.

טיפים להכנת סופגניות בריאות

חוששים להשמין בתקופת החגים? אל דאגה יש אלטרנטיבה טעימה וגם בריאה לחג החנוכה.

כל שעליכם לעשות הוא להקפיד על הטיפים הבאים ותוכלו ליהנות ממנה טעימה ומנחמת של סופגניות בריאות.

אילו סוגי סופגניות בריאות יש?

כיום, תוכלו למצוא רפרטואר שלם של סופגניות בריאות המכונות גם סופגניות דיאטטיות או סופגניות לייט, המתאימות מאוד לאנשים הסובלים מסוכרת, עודף משקל, עודף כולסטרול, דיאטות ועוד.

בין מגוון מתכוני הבריאות תוכלו למצוא את הבאים:סופגניות אפויות, סופגניות קמח מלא, סופגניות כוסמין, סופגניות ללא סוכר, סופגניות ללא גלוטן, מיני סופגניות (סופגניות ביס), סופגניות בלי ביצים וסופגניות טבעוניות.

מתכון סופגניות בריאות

לכבוד חג החנוכה, מצאנו מתכון נפלא של סופגניות סופר בריאות וגם טעימות, תהנו.

המצרכים הדרושים להכנת מתכון הסופגניות הבריאות: ארבע כוסות של קמח חיטה מלא ומנופה, כפית של קינמון טחון, חמישים גרם של שמרים טריים, כפית של גרד קליפת הלימון, חצי כוס חלב אורז או סויה בטמפרטורת החדר, כפית של גרד קליפת התפוז, כוס של מים פושרים, קורט של מלח, חצי כוס של שמן זית לא מזוכך ובכבישה קרה וכמה טיפות של צמח הסטיביה (בכמות הדומה לכוס אחת של סוכר). להכנת ציפוי הסופגניות יש צורך במצרכים הבאים: חצי כוס של אבקת חרובים אורגנית, חצי כוס חליטה של עלי סטיביה, רבע כוס של גרגרי לציטין, חצי כוס של חלב סויה ורבע כוס של שמן קנולה בכבשה קרה.

אופן הכנת סופגניות הבריאות:

לסיכום, כפי שראיתם אימת חג החנוכה חוסלה כליל וכל שעליכם לעשות הוא לפעול בהתאם להוראותיו של מתכון סופגניות בריאות.

דיאטה בקלות