»
»

מקורות טבעיים לברזל

הברזל הוא מרכיב חיוני לגופינו. עיקר תפקידו בסיוע לכדוריות הדם לנייד את החמצן סביב גופינו. בכל הנוגע אל תזונה עשירה בברזל ישנם אינספור מיתוסים ואי דיוקים הנגועים בשיקולים מסחריים.

במהלך השורות הבאות נספק מידע בסיסי אשר יעזור בבחירה נכונה של מקורות טבעיים לברזל בגוף:

מאכל ברזל במ"ל לכל 100 גרם
בקר 2.4
עוף 2.5
טונה (שימורים) 2
דג פורל 2.76
דג אמנון 2.49
סלמון 0.61
ארטישוק מבושל 1.3
פטריות מבושלות 1.7
צימוקים 20.5
גרעינים שחורים 7.7
שקדים 2.2
טחינה וחומוס 3.6

דגשים

חשוב לדעת

גיל צריכת ברזל מומלצת ליום במ"ג
4-8 10
11-14 14
18 ואילך 18-20
נשים בהריון 27-30

1. מחקרים מוכיחים כי בעת צריכת סידן בו זמנית עם ברזל, יעדיף הגוף לספוג את הסידן והברזל בנסיבות אלו לא נספג כראוי.

2. דגנים הינם עשירים בסיבים תזונתיים, המשפיעים לרעה על יכולת הגוף לצרוך ברזל למשך שעות מרגע צריכתם.

דיאטה בקלות