מים מהווים כ-60% מהרכב גופנו, והם הבסיס לקיומנו. תהליכים רבים בגוף מתרחשים בעזרתם של המים, ומחסור במים אף עלול לגרום למוות. אך לצד התהליכים החשובים המתרחשים בגוף, לשתיית מים יש עוד יתרון – היא עוזרת לתהליך ירידה במשקל.  איך זה קורה, כמה מים צריך לשתות ביום ואיך נרגיל את גופנו לשתות יותר מים?

למה חשוב לשתות מים בדיאטה, ואיך זה עוזר?

שתיית מים מסייעת לגוף להיפטר מעודפים ומפסולת. כתוצאה מכך, הכבד עובד ביעילות גבוהה יותר ושריפת השומנים נכנסת לקצב מהיר. המים אף משפרים את תהליכי העיכול. בנוסף לכך, מערכת הצמא והרעב קרובות זו לזו במוח, ובמקרים רבים אנו מפרשים צמא כרעב. לעיתים כל מה שהגוף מבקש זה שתי כוסות מים.

טיפים שיעזרו לך לשתות יותר מים במהלך היום

הידעתם? כשהגוף מאותת לכם שהוא צמא, זה לאחר שהוא איבד אחוז אחד ממשקלו בעקבות מחסור במים! לכן, ישנה חשיבות גדולה לשתיית מים עוד לפני שחשים תחושת צמא, כדי לשמור על הבריאות ועל תהליך הירידה במשקל. האדם הממוצע נדרש לשתות כ-2 ליטר מים ביום, ועבור רוב האנשים – מדובר באתגר. אז איך עומדים במטרה, ושותים יותר מים?

  • קנו בקבוק רב-פעמי איתו תוכלו להסתובב במהלך היום. תוכלו לשדרג את הטעם עם פלח לימון ואפילו נענע. כשהבקבוק נמצא לצידכם ומול העיניים שלכם, קל יותר לזכור לשתות.
  • שימו לעצמכם תזכורות בטלפון או בשעון, בכל שעתיים – שתי כוסות מים.
  • הקפידו לשתות כוס מים אחת לפני הארוחה, וכוס אחת אחריה.
  • הקפיאו שלגוני מים! כן, זה אמנם נשמע מוזר, הרי בשביל זה יש לנו את קוביות הקרח. אבל זה לא אותו דבר. הכנסת שלגוני מים היא גם בריאה, גם מרעננת וגם טעימה.

.

מים כמקור אנרגיה – על הקשר שבין שתיית מים לביצוע פעילות גופנית

מרבית האנשים שנמצאים בתהליך לירידה במשקל מבצעים גם פעילות גופנית. לשתיית מים יש חשיבות גבוהה להשגת המטרה שלכם גם בחדר הכושר. ראשית, השרירים שלנו מורכבים מ-75% מים. מחסור במים יוביל לפירוק השריר, ולמראה גוף הרבה פחות חטוב. שנית, במהלך ביצוע גופנית הגוף מייצר ופולט חום, והדרך שלו לקרר את עצמו הוא באמצעות הזעה. בשעת פעילות גופנית אחת אנו יכולים לאבד כ-2 ליטרים של מים! לכן, הקפידו לשתות במהלך האימון הגופני ואחריו. לבסוף, חשוב לזכור שהמים הם מקור חיים, וביצוע פעילות גופנית ללא שתייה של מים תוביל לירידה בכושר הפיזי והמנטלי שתוצאתו אימון לא אפקטיבי במקרה הטוב, וסחרחורות עד התייבשות במקרה רע.

בר מים מינרליים מגדיל את סיכויי ההצלחה בדיאטה

היום זה כבר מוכח – בבית שמוצב בו בר מים מינרליים, הנוכחים שותים יותר מים. עוד לפני שמתעוררת בנו תחושת הצמא הקשה – המים הקרים והנקיים מזמינים לקחת עוד כוס מרעננת. הנוכחות של בר המים מול העיניים ולא במקרר, מעלה בנו את המודעות לחשיבות שתיית המים כל הזמן. לכן, בר מים מינרליים הוא החבר הטוב ביותר של מי שנמצא בתהליך ירידה במשקל, וכן עבור כל מי שמעוניין לשתות יותר מים במהלך היום ומתקשה לעשות זאת.

לפרטים נוספים אודות ברי מים לדיאטה מוצלחת היכנסו לאתר נביעות