חומרי גלם איכותיים לתפריט תזונה בריאותי

שילוב חומרי גלם איכותיים לשמירה על תפריט תזונה בריא

אם חשוב לכם לשמור על אורח חיים בריא עליכם לשים לב למה שאתם אוכלים ולהקפיד להרכיב את התפריט מחומרי גלם איכותיים ככל האפשר. בתחום התזונה, הערך של המזון נקבע בהתאם לערכים התזונתיים שלו.

נגדיר חומר גלם כמזון על ונשלב אותו באופן קבוע בתפריט כאשר ההרכב התזונתי שלו עשיר, בריא ונכון בעבורנו. כך למשל,

  • אוכמניות
  • אגוזים
  • עלי קייל
  • תרד
  • אצת ספירולינה
  • נבטי ברוקולי

 נחשבים למזונות עם ערך תזונתי גבוה.

אכילה בריאה אינה דורשת מכם לדעת לבשל, אינה מחייבת בישול ממושך ואינה מיועדת רק לעשירים. כאשר בוחרים נכון חומרי גלם איכותיים אפשר לשמור על תזונה בריאה בכל גיל. המעבר לתפריט בריא מתחיל בקבלת החלטה ובפיתוח מודעות לחשיבות של התזונה הבריאה.

כאשר תתחילו לשים לב לרכיבים של המזון שלכם תגלו הזדמנויות רבות בהן אפשר לשלב חומרי גלם איכותיים יותר בתפריט.

איך מתחילים לאכול בריא?

אורח החיים המודרני מביא עמו אינספור אפשרויות של מזון מהיר. רובנו מבלים שעות רבות בכל יום בעבודה, אוכלים את הארוחות במסעדות ומתחזקים בבית מטבח בסיסי שמשמש בעיקר להכנת כריכים. המעבר לאורח חיים בריא אינו מחייב שינוי הרגלים קיצוני.

 אפשר לאכול בריא גם כאשר מבשלים מעט בבית ואוכלים את רוב הארוחות במסעדות. הצעד הראשון יהיה פיתוח מודעות לחומרי הגלם העיקריים שמרכיבים את התפריט וזיהוי הזדמנויות בהן אפשר להחליף בקלות חומרי גלם בעלי ערך תזונתי נמוך בחומרי גלם עם ערך תזונתי גבוה.

מהר מאוד תגלו עולם מרתק ועשיר של טעמים ומזונות שמכילים כמות גבוהה של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, חלבונים ושאר רכיבים שהגוף שלנו זקוק להם. אתם לא תבינו איך עד היום הסתפקתם במזון עם ערך תזונתי נמוך. מהר מאוד תתחילו להרגיש טוב יותר, לקום בבוקר עם הרבה אנרגיה ולהיראות נפלא. השיפור בהרגשה הכללית מהווה תמריץ עיקרי להתמדה באורח החיים הבריא.

בישול בריא וגם טעים

מעבר לאורח חיים בריא אינו מחייב אתכם בוויתור על כל המאכלים שאתם אוהבים. אפשר ליהנות מאוכל טעים, משביע ועשיר גם כאשר מקפידים על תפריט בריא. לאחר שתלמדו להכיר את חומרי הגלם ולתכנן נכון את התפריט שלכם תגלו שכעת אתם נהנים מהאוכל הרבה יותר.

 אימוץ של אורח חיים בריא ימלא אתכם באנרגיה שתכניס אתכם אל המטבח. אתם תמצאו את עצמכם מהר מאוד בוחנים מתכונים ומארחים את כל המשפחה והחברים לארוחה שמתבססת כולה על חומרי גלם איכותיים.

באופן טבעי נרצה לעודד את בני המשפחה והחברים הקרובים לעבור גם כן לאורח חיים בריא. לאחר שגילינו בעצמנו את סגולות הבריאות שטמונות במזון איכותי, טרי ובריא – נמליץ על שינוי תזונתי דומה גם לכל הסובבים אותנו.

 זהו השלב בו נרצה להזמין שף פרטי וללמוד ממנו איך משתמשים נכון בחומרי הגלם האיכותיים על מנת לשמר בצורה הטובה ביותר את ההרכב התזונתי.

 הדרכה של שף אישי היא המפתח לבניית תפריט בריא ועשיר בעבור המשפחה כולה. שף שמכיר היטב את חומרי הגלם האיכותיים יידע ללמד אתכם איך לשלב אותם נכון במנות שילדים אוהבים.

רשימת חומרי גלם איכותיים שאפשר וכדאי לשלב בתפריט

  1. פירות טריים כמו תותים, גרגירי יער, אוכמניות, מאקי ברי, פטל.
  2. זרעים ואגוזים מכל הסוגים עם דגש על זרעי צ'יה, קוקוס, קקאו.
  3. נבטי חמנייה, ברוקולי, צנונית ועוד.
  4. עלים ירוקים כמו קייל, תרד, מנגולד, עשב חיטה.
  5. אצות ספירולינה, קומבו, נורי, וואקאמה.
  6. עשבי תיבול ושורשים כמו כורכום, זנגוויל, ציפורן, קינמון, טימין.