»
»

ויטמין H

רקע אודות ויטמין H

ויטמין H, שם מלא: ביוטין, בלועזית: Biotin, הינו תרכובת אורגנית . מקורות טובים לויטמין H הם דגנים, גרעינים, אגוזי מלך, חלב, חמאה, גבינה, חלמון ביצה, אפונה ירוקה, עדשים, מוצרי סויה, עוף, בשר, בקר, אורז מלא.

מויצר ע"י חיידקי המעיים ושייך לקבוצת ויטמין B הוא נחשב לממריץ מלא עוצמה של התא.

 

השפעות חיוביות של ויטמין H

צריכה של ויטמין H ידועה בהשפעות החיוביות הבאות:
  • ניצול חלבונים
  • ניצול חומצה פולית
  • תפקוד תקין של בלוטות הזיעה
  • ייצור חומצות שומן

השפעות שליליות של ויטמין H

צריכה מופרזת, או שאינה מבוקרת, של ויטמין H עלולה לגרום לתופעות השליליות הבאות:
    צריכת יתר של ביוטין הינה נדירה אך עלולה לגרום לריכוז גבוה מדי של סוכר בדם.

מידע מקצועי נוסף בנושא ויטמין H

המידע המופיע בדף זה הינו כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
דיאטה בקלות