»
»

ויטמין E: כל המידע על ויטמין אי

רקע אודות ויטמין E

ויטמין E, שם מלא: טוקופרול, בלועזית: Tocopherol, הינו מסוג כינוי גנרי לקבוצת ויטמינים שהם תרכובות מסיסות בשומן. מקורות טובים לויטמין E הם ביצים, שקדים, גרעיני חמנייה, ירקות עליים (תרד, עלי סלק, רוקט) וירקות ממשפחת המצליבים (כרובית, ברוקולי, תפוח אדמה). כמו כן, ניתן למצוא אותו בשמנים מן הצומח ומן החי ובפירות מסויימים, כגון: אבטיח, קיווי או מנגו.

 

השפעות חיוביות של ויטמין E

צריכה של ויטמין E ידועה בהשפעות החיוביות הבאות:
  • מסייע במניעת התפתחות תאים סרטניים בגוף
  • מסייע בשמירה על בריאות העור (נמצא במוצרים קוסמטיים רבים המיועדים לטיפול בקמטים והצערת העור)
  • טיפול בבעיות בראיה עקב סיבוכי סוכרת
  • שמירה על הלב וכלי הדם
  • מסייע בהקטנת הסיכון לחמחלות הקשורות לתפקודי המוח

השפעות שליליות של ויטמין E

צריכה מופרזת, או שאינה מבוקרת, של ויטמין E עלולה לגרום לתופעות השליליות הבאות:
    מדובר במקרים נדירים, אך עודף בויטמין E עלול לגרום לכאבי בטן, שלשולים ובחילות. במקרים אחרים עודף בויטמין יכול לגרום לפגיעה בתפקוד בלוטת התריס.

מידע מקצועי נוסף בנושא ויטמין E

המידע המופיע בדף זה הינו כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
דיאטה בקלות