»
»

ויטמין D: כל המידע על ויטמין די

רקע אודות ויטמין D

ויטמין D, שם מלא: דיהידרוקסיויטמין D, בלועזית: Vitamin D, הינו ויטמין מסוג תרכובת אורגנית מסיסה בשמן. מקורות טובים לויטמין D הם חשיפה לשמש בעיקר. כמו כן, ניתן למצוא אותו בחמאה, כבד בקר, מוצרי חלב, דגים עתירי שומן, כגון סלמון, טונה וסרדינים.

ועדת המזון האמריקאית קבעה שהקצובה המומלצת של ויטמין D עבור הגילאים 0 עד 50 הינה 5 מק"ג, לגילאי 51-70 – 10 מק"ג ומגיל 71 ומעלה, מומלץ לצרוך בממוצע 15 מק"ג של ויטמין D.

 

השפעות חיוביות של ויטמין D

צריכה של ויטמין D ידועה בהשפעות החיוביות הבאות:
  • הקטנת הסיכון לחלות במחלות זיהומיות, סכרת וסרטן
  • ספיגת סידן טובה יותר בגוף ובניית העצם

השפעות שליליות של ויטמין D

צריכה מופרזת, או שאינה מבוקרת, של ויטמין D עלולה לגרום לתופעות השליליות הבאות:
  • שברי מאמץ
  • אמניה
  • התכווצויות שרירים (או מחלת הרככת)
  • אוסטיאופורוזיס

מידע מקצועי נוסף בנושא ויטמין D

המידע המופיע בדף זה הינו כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
השלכות ויטמין D על תזונה ודיאטה השלכות ויטמין D על תזונה ודיאטה

מידע מפורט בנושא השלכות ויטמין D על תזונה ודיאטה, מקורות ויתרונות.

ויטמין D במזון ויטמין D במזון

מידע מפורט בנושא ויטמין D במזון, מקורות ויתרונות.

למה חשוב לקחת תוסף ויטמין D למה חשוב לקחת תוסף ויטמין D

מידע מפורט בנושא למה חשוב לקחת תוסף ויטמין D, מקורות ויתרונות.

דיאטה בקלות