»
»

ויטמין C: כל המידע על ויטמין סי

רקע אודות ויטמין C

ויטמין C, שם מלא: חומצה אסקורבית, בלועזית: Vitamin C, הינו ויטמין מסוג ויטמין מסיס במים, החיוני לחיים. מקורות טובים לויטמין C הם פירות הדר, פלפל אדום, ירקות ירוקים, עגבניות. כמו כן, ניתן למצוא אותו בכבד וגם חלב.

ויטמין C נחשב לנוגד חמצון טבעי, החיוני לחיזוק המערכת החיסונית של גוף האדם.

 

השפעות חיוביות של ויטמין C

צריכה של ויטמין C ידועה בהשפעות החיוביות הבאות:
  • יצירת רקמות ועצמות יציבות
  • שמירה על בריאות השיניים
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • הקטנת הסיכון למחלת הסרטן ומחלות לב

השפעות שליליות של ויטמין C

צריכה מופרזת, או שאינה מבוקרת, של ויטמין C עלולה לגרום לתופעות השליליות הבאות:
  • סיכון לחלות במחלת הצפדינה
  • שיניים משוחררות
  • אנמיה
  • מערכת חיסונית ירודה

מידע מקצועי נוסף בנושא ויטמין C

המידע המופיע בדף זה הינו כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
דיאטה בקלות