»
»

ויטמין B12

רקע אודות ויטמין B12

ויטמין B12, שם מלא: קובלאמין, בלועזית: CYANOCOBALAMIN COBALAMIN, הינו ויטמין מסוג תרכובות החיוניות לייצור DNA בתאים. מקורות טובים לויטמין B12 הם בשר, דגים, ביצים ואף במוצרי חלב. כמו כן, ניתן למצוא אותו בדגני בוקר, שמרים למאכל, חלב סויה, מאכלי סויה, אצות ים, מיסו ועוד.

ויטמין B12 מצוי במערכת העיכול בכמויות קטנות. נהוג לצרוך את ויטמין ה-B12 כתוסף תזונה, באמצעות טבליות או זריקות. יחד עם זאת, הכמות הנדרשת לתפקוד תקין הינה נמוכה למדי, אך חיונית.

 

השפעות חיוביות של ויטמין B12

צריכה של ויטמין B12 ידועה בהשפעות החיוביות הבאות:
  • טיפול בעייפות כרונית
  • שיפור הריכוז והעירנות
  • שיפור תפקוד השרירים, מערכת העצבים והמערכת החיסונית
  • שיפור מצב הרוח ומונע דכאונות ועצבנות יתר
  • ניקוי מערכת העיכול
  • משפר את מהירות חילוף החומרים

השפעות שליליות של ויטמין B12

צריכה מופרזת, או שאינה מבוקרת, של ויטמין B12 עלולה לגרום לתופעות השליליות הבאות:
    לא ידוע על סכנה ממשית כתוצאה מנטילת עודף ויטמין B12. בדרך כלל, העודף יופרש בשתן והורדה במינון, או הפסקה, יכולה להחזיר את הגוף למינון התקין.

מידע מקצועי נוסף בנושא ויטמין B12

המידע המופיע בדף זה הינו כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
דיאטה בקלות