ויטמין B: כל המידע על ויטמין בי

רקע אודות ויטמין B

ויטמין B, בלועזית: Vitamin B, הינו מסוג שם גנרי לקבוצה של ויטמינים. מקורות טובים לויטמין B הם חלמון ביצה, כבד, דגנים מלאים ואגוזים..

קבוצת ויטמיני B משפיעים על תפקודים חשובים בגוף. בעבר, טעו לחשוב שמדובר בויטמין יחיד, מאז גילו כי מדובר בוויטמינים שונים, הגם שהם מצויים לרוב באותם סוגי מזונות. כיום מקובל להתייחס לקבוצה בשם "קומפלקס ויטמין B".

השפעות חיוביות של ויטמין B

צריכה של ויטמין B ידועה בהשפעות החיוביות הבאות:

    לכל אחד מקבוצת הויטמינים השפעות חיוביות שונות על הגוף, למשל: בריאות העור והשיער, מערכת העיכול והכבד, הפקת אנרגיה במערכות התא ועוד.

השפעות שליליות של ויטמין B

צריכה מופרזת, או שאינה מבוקרת, של ויטמין B עלולה לגרום לתופעות השליליות הבאות:

    קבוצת ויטמיני B מסיסים במים ואינם נאגרים בגוף. מסיבה זו, לא יכול להיווצר מקרה של צריכת יתר מהויטמינים.

מידע מקצועי נוסף בנושא ויטמין B