»
»

ויטמין A

רקע אודות ויטמין A

ויטמין A, בלועזית: Vitamin A, הינו ויטמין מסוג כוהל (הצורה האלכוהולית שלו לא יציבה והוא עובר אסטריפקיציה).. מקורות טובים לויטמין A הם מגיעים מן החי (בתצורת רטינול) והם קיימים בכבדים, שמן דגים, ביצים ומוצרי חלב שונים. כמו כן, ניתן למצוא אותו בגם מן הצומח והוא נמצא בירקות: גזר, בטטה, פפאיה, מנגו, מלון, כרוב, תרד, ברוקולי ועוד.

ויטמין A נצרך לרוב באמצעות פיגמנט במזון מסוג בטא-קרוטן.

 

השפעות חיוביות של ויטמין A

צריכה של ויטמין A ידועה בהשפעות החיוביות הבאות:
    בעל תפקיד חשוב בתהליך התמיינות התאים בגוף ועל כן משפיע על תהליכי היווצרותם של תאים חדשים ושמירה על תאים קיימים.
  • שיפור תפקוד הראייה, לרבות ראיית הלילה והרגישות לאור
  • שיפור עור הפנים והשפעות אנטי אייג'ינג
  • שיפור אלסטיות עור הגוף
  • משפיע על ייצור כדוריות דם אדומות (שתפקידן הוא נשיאת ברזל לתאים. קיומן חיוני לתפקוד של מערכות רבות בגוף כגון: מערכת השתן או מערכת הרבייה)
  • יכול לסייע לטיפול באקנה
  • מסייע בחיזוק המערכת החיסונית

השפעות שליליות של ויטמין A

צריכה מופרזת, או שאינה מבוקרת, של ויטמין A עלולה לגרום לתופעות השליליות הבאות:
  • כאבי ראש, בחילה וטשטוש
  • עור יבש
  • עיכובים בגדילה
  • אסור בשימוש לתינוקות, לא מומלץ לנשים הרות

מידע מקצועי נוסף בנושא ויטמין A

המידע המופיע בדף זה הינו כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת, או ייעוץ מוסמך. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של הרופא המטפל. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.
דיאטה בקלות