»
»

דיאטת סיבים

דיאטת סיבים או בשמה המקורי: FIBER FILLER PLAN היא דיאטה, השעונה על הרעיון כי תזונה המורכבת משיעור גבוה של סיבים תזונתיים גורמת לירידה משמעותית במשקל, זאת הודות לעובדה כי סיבים תזונתיים אינם מתפרקים במערכת העיכול, ואי לכך פחות קלוריות נקלטות בגוף. דיאטת סיבים הינה דיאטה שהפכה בשנים האחרונות לפופולארית יותר ויותר.

מהי דיאטת סיבים?

מדובר בדיאטה המורכבת מתפריט המבוסס על תזונה העשירה בסיבים תזונתיים, שמקורם בצמחים. ישנן שלוש תכונות דומיננטיות המשויכות למזון סיבי, אשר עליהן מבוסס עיקרון דיאטת ה- FIBER PLAN והן:

כאמור, דיאטת סיבים מורכבת מתפריט המכיל בין 35 עד 50 גרם של סיבים תזונתיים, ממקורות שונים, כדוגמת: ירקות, פירות, פירות מיובשים, תפוחי אדמה, חיטה מלאה, דגני סובין ועוד.

מהם סיבים תזונתיים?

סיבים תזונתיים הם חלק עיקרי ובסיסי במזוננו. מוצא הסיבים הנו צמחים. וליתר דיוק, סיבים תזונתיים נמצאים על גבי דפנות תאי הצמח או בקליפתם של זרעים שונים, כגון: אגוזים, ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות ועוד. מדובר בתת קבוצה של משפחת הפחמימה, שתכונתה העיקרית היא כי היא איננה נספגת בגוף בתהליך העיכול, וכי יש באפשרותה לאגד יחידות של סוכר, אשר אינן מתפרקות במערכת העיכול ולסלקן מהגוף.

אילו סוגי סיבים קיימים?

נהוג לחלק את הסיבים התזונתיים לשתי קבוצות עיקריות:

מיהו ממציא דיאטת F - דיאטת סיבים?

ממציא שיטת דיאטת F, הלא היא דיאטת סיבים, הנו מחבר הספר: "דיאטת F - העיקר הבריאות", אייטון אודרי.

מדובר בדיאטה שראתה אור לראשונה בתחילת שנות ה – 80, הסובבת סביב מזון העתיר בסיבים ובעיקר מבוססת על מוזלי עתיר סובין, המכיל 15 גרם של סיבים תזונתיים מהתפריט היומי.

יתרונות דיאטת סיבים

חסרונות דיאטת סיבים?

תפריט דיאטת סיבים

מדובר בדיאטה המורכבת מ – 35 עד 50 גרם של סיבים ביום. במהלך דיאטת סיבים חשוב להקפיד על משמעת מים, הכוללת בין 8 ל – 10 כוסות מים ביום. במהלך הדיאטה יש לצרוך פעמיים ביום מוזלי, המכיל 15 גרם של סיבים תזונתיים, ומורכב מדגנים (לרבות: סובין, אול ברן, די – סיבית, קורן פלקס ועוד) עם יוגורט או עם חלב דל שומן. כמו כן ניתן לצרוך: קטניות (חומוס, עדשים, פול, אפונה), סובין, פתיתי דגנים, פירות, ירקות עם קליפתם, אגוזים, אורז מלא, גרעינים, שיבולת שועל, פירות יבשים, תפוחי אדמה ועוד.

לסיכום, בדומה לכל דיאטה השמה דגש על רכיב תזונתי עיקרי אחד, אך מדירה רכיבים תזונתיים אחרים, גם דיאטת סיבים, המכונה גם דיאטת F, טומנת בחובה צדדים שליליים, לרבות מחסור בשומנים וחלבונים או הפחתת ספיגתם של מינרלים כגון אבץ וברזל, רכיבים חיוניים לגופינו. אי לכך, מומלץ תמיד להגביל את תקופת הדיאטה, וכך ליהנות מיתרונותיה הרבים של דיאטת סיבים.

דיאטה בקלות