»
»

דיאטת המדד הגליקמי (GI) – דיאטה לגאונים בלבד?

אם גם אתם נאבקים בתחושת "הקרייבינג" לנשנושים מתוקים, וחשים כי אתם מאבדים במהירות את תחושת השובע בקיבתכם, ייתכן כי דיאטת המדד הגליקמי היא הדיאטה הנכונה עבורכם.

אם כך, מהם עקרונות דיאטת המדד הגליקמי? האם מדובר בדיאטה ידידותית למשתמש או בעוד פיקציה? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

מהי דיאטת המדד הגליקמי?

זו דיאטה המבוססת על עקרונות המדד הגליקמי. המדד הגליקמי הנו מדד המסווג מזונות שונים בהתאם לתגובות הגוף, כלומר ביחס למהירות פירוק הגלוקוז (סוכר) המצוי במזון, והשפעתו על רמות הסוכר בדם.

שיטה זו, יוצאת מנקודת הנחה, כי מזון בעל ערך גליקמי גבוה גורם לנסיקה דראסטית ברמות הסוכר בדם ולצלילה מיידית של רמות הסוכר זמן קצר לאחר הארוחה, עובדה הגורמת לתחושת רעב מהירה. לעומת זאת, מזון בעל ערך גליקמי נמוך, שומר על יציבות רמות הסוכר בדם, עובדה המאפשרת לנו לשמור על תחושת שובע ממושכת.

מיהו ממציא דיאטת המדד הגליקמי?

דיאטת המדד הגליקמי הומצאה על ידי הלן פוסטר, שפרסמה את עקרונות הדיאטה בספרה, שתורגם לעברית: דיאטת GI המדד הגליקמי. מאוחר יותר, נוספה שיטה נוספת, הנקראת דיאטת הרמזור (על שם ריק גאלופ), המבוססת על אותם עקרונות של המדד הגליקמי, אם כי עושה את החיים הרבה יותר פשוטים.

מהו עקרון דיאטת המדד הגילקמי?

עקרון דיאטת המדד הגליקמי מתבסס על מדד איכותי, שנועד למדוד את מהירות הפירוק של מיני מזונות והפיכתם לסוכר. כאשר, מזונות שערכם הגליקמי נמוך מ- 100 הם מזונות ברוכים (המעניקים תחושת שובע ממושכת יותר), ואילו מזונות שערכם הגליקמי גבוה מ – 100 הם מזונות לא ברוכים, כיוון שהם גורמים להעלאת רמות האינסולין בגוף ולקיצור תחושת השובע.

מהם היתרונות והחסרונות של דיאטת המדד הגליקמי?

יתרונות:

חסרונות:

מהם שלבי דיאטת המדד הגליקמי (בהתאם לשיטת הרמזור)?

הדיאטה מורכבת משני שלבים עיקריים:

עיין ערך האינדקס הגליקמי:

לסיכום, אם החלטתם לפעול לפי דיאטת המדד הגליקמי, רצוי שתצטיידו בספר טוב, המסביר על הערכים השונים של כלל המזונות, וכך תוכלו להרכיב לכם תפריט יומי מנצח על פי עקרונות דיאטת המדד הגליקמי.

דיאטה בקלות